Huisinternist VUmc - brand design
Innovatie in de zorg
- Logo
- Huisstijl
- Brand book
De ziekenhuis specialist aan huis, dat is wat de Huisinternist met dit concept innovatief maakt. VU medisch centrum Amsterdam kwam samen met de specialist bij met de vraag dit nieuwe idee handen en voeten te geven. De visie was duidelijk, maar de eigen identiteit op papier onder woorden brengen bleek lastiger. Samen met de Huisinternist wist ik de kern van hun identiteit naar boven te brengen, een eigen tone of voice te ontwikkelen en een visuele identiteit die zou aanslaan bij de doelgroep, zowel arts als patient.
Het proces
Mooie dingen maken doe je met elkaar. Co-creatie noemen we dat. Ik werkte dan ook nauw samen met de bedenkers van de Huisinternist. We trapten dit project af met een aantal brainstormsessies om de identiteit te bepalen.
Daarna verdeelden ik het project in verschillende stappen. Die doorliepen we steeds samen met de klant.
De uitdaging
Als nieuwe speler binnen de zorg voet aan de grond krijgen, een nieuwe doelgroep aanspreken en jezelf als nieuw merk ontplooien. Dat was best een uitdaging!
De kennis en ervaring had de Huisinternist al genoeg, maar hoe gingen we dat samen in de juiste banen leiden? Een paar vragen die ik getackeld heb met de Huisinternist:
- Wie is de Huisinternist en waar staan we voor?
- Hoe spreken we de doelgroep op de juiste manier aan?
- Hoe zorgen we ervoor dat we opvallen en herkenbaar zijn?
HEX: #ff7457
HEX: #c1422f
HEX: #22c5c4
HEX: #289693
HEX: #00304a
De aanpak
Ik ging de uitdaging aan door verschillende brainstormsessies met Huisinternist te organiseren. Elke keer kregen ze wat huiswerk mee. Zo zat iedereen na 3 sessies op dezelfde golflengte. Het ijs was gebroken en daarna ging het proces gesmeerd.
Iedere stap hebben we samen getackeld: van brainstormen over het nieuwe logo tot reviewen van visuele concepten.
Geinteresseerd?
Zoek je een manier om je merk te schalen. Of ben je opzoek naar een nieuwe of verbeterde website? Neem gerust contact met mij op zodat we een geheel vrijblijvende belafspraak kunnen inplannen.
Het resultaat
Het eindresultaat mocht er zijn: een unieke huisstijl met een jong en fris tintje. Een simpel te begrijpen merk met duidelijke kleuren, structuren en iconen. Een allesbehalve saaie identiteit dus! De reacties binnen VUmc waren zeer postief en de opdrachtgever geeft aan dat dit een positieve impact heeft gehad op het presenteren van het merk.