Kuyichi - online marketing & ux design

De ultieme shopping ervaring

In augustus 2020 kwam Kuyichi met een duidelijke boodschap bij mij: verbeter onze online verkoop én vergroot onze naamsbekendheid. Bij de start van dit project kwamen we al snel achter een gemeenschappelijke deler: focus op duurzaamheid en creëren van bewustzijn over de negatieve impact van fast fashion op de natuur, mens en dier. In deze case lees je hoe ik dit voor Kuyichi heb gerealiseerd.

Klant
Kuyichi – Pure Goods

Diensten geleverd
UX-design webshop
Online marketing (SEA)

Bekijk het resultaat →

Wie is de klant?

Kuyichi is een Nederlands kledingmerk dat sinds 2000 wereldwijd duurzame kleding en accessoires produceert. Met een basis in duurzame jeans, wordt het aanbod elk jaar flink uitgebreid met nieuwe denim fits, materialen en collecties. Kuyichi bewijst al jaren dat duuzaamheid en stijl goed samen gaan

Het is voor Kuyichi belangrijk om een goede naamsbekendheid te realiseren en het heeft de ambitie en potentie internationaal op te schalen. Hoewel de naamsbekendheid een belangrijke rol speelt, is het hoofddoel om zoveel mogelijk consumenten in aanraking te brengen met duurzame kleding. Aan de hand van dit gestelde doel gingen we samen aan de slag om verbeterde conversieresultaten te behalen en uit te breiden naar nieuwe markten tegen een gezond kostenplaatje.

UX design proces

In het design proces ben ik grondig te werk gegaan. Het omvatte analyse van alle klant gerelateerde informatie waaronder sortering van content en functionaliteit in elke stap van het koopproces. De gebruiker moet immers  snel en gemakkelijk vinden wat hij zoekt. Inmiddels biedt de webshop in elke stap de meest relevante informatie aan en helpt het de gebruiker met de nieuwe menustructuur en filters gemakkelijk tot een categorie en product selectie te komen.

Het doel van dit UX-ontwerp was om een digitaal product te creëren waar een gebruiker zich prettig bij voelt. Dit omvat de manier waarop een product functioneert en een gebruiker het bedient: inhoudshiërarchie, duidelijke navigatie en functionaliteit van de visuele elementen. Maar het belangrijkste is dat dit alles helpt om het probleem van de gebruiker op te lossen. Ook moest een ontwerp worden gemaakt passend bij het merk en in overeenstemming met de technische specificaties.

Geinteresseerd?

Zoek je een manier om je merk te schalen. Of ben je opzoek naar een nieuwe of verbeterde website? Neem gerust contact met mij op zodat we een geheel vrijblijvende belafspraak kunnen inplannen.

Online marketing

Kuyichi wilde investeren, maar twijfelde hoeveel en welke doelstellingen daarbij hoorde. Ik heb Kuyichi door dit proces geleid en de meest geschikte strategie geïmplementeerd om de ROAS-sweet spot te vinden. Met een no-sale-beleid moest ik erg creatief zijn in zoekcampagnes om te kunnen concurreren in een agressieve markt. In 12 maanden heb ik het merk geholpen te scoren en de omzet met 600% te laten groeien.

Mobile first

Voor mobiele apparaten gebruikte ik wireframes en prototypen. DIt geeft een visuele weergave van een mobiele grafische interface, waarbij de geladen inhoud wordt weergegeven in de vorm van kale ruimtes. Kortom, het is een wireframe voor mobiele apparaten. Het doel van een UI-skelet is om te begrijpen dat de UI functioneel gebruiksvriendelijk is.