Si Cooki - webshop ontwikkeling

Kunst voor thuis of kantoor

Si Cooki maakt stalen afdrukken van steden, biedt deze in grote productieruns aan de consument aan en op aanvraag in kleinere oplagen voor bedrijven. Anne van Si Cooki vroeg mij een webshop te ontwikkelen die haar verhaal goed verteld en aansloot bij de doelgroep, zowel B2C als B2B.

Klant
Si Cooki

Diensten geleverd
Webdesign
Webshop ontwikkeling
Custom plugins

Bekijk het resultaat →

De Vraag

De website van Si Cooki heeft als belangrijkste doel om potentiële klanten te informeren over de achtergrond van het merk en te converteren naar kopers. Ook informatievoorziening voor B2B heeft de focus. 

Een nieuw label moet uiteraard vertrouwen uitstralen. De basis hiervoor is een goede gebruikerservaring en elementen die de digitale ervaring onderscheidend maken. 

Wat betreft technologie is er een concrete wens om een locator, die inzicht geeft in de locaties van de gebouwen zoals verwerkt in de kunst, te implementeren.

Het proces

Mooie dingen maken we samen. Co-creatie noem ik dat. Ik werkte dan ook nauw samen met de oprichter van Si Cooki. De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een brainstormsessie. Tijdens deze sessie legden we samen de doelen en opbouw van de website en het traject vast. 

We hebben het project in verschillende stappen verdeeld, waar ik steeds gezamenlijk met Anne van Si Cooki aan werkte.

De uitdaging

De grootste uitdaging was om de unieke producten van Si Cooki op een makkelijke en passende manier bestelbaar te maken. Wie is de doelgroep en hoe vertellen we het verhaal achter het merk op een simpele manier? Dit zijn allemaal vragen en ideeën die ik getest heb in de samenwerking met Si Cooki.

Toen Si Cooki net live was, kwam de volgende uitdaging. Hoe communiceren we met de klant als er een verkoop is geweest en houden we grip op vraag en voorraad.

Geinteresseerd?

Zoek je een manier om je merk te schalen. Of ben je opzoek naar een nieuwe of verbeterde website? Neem gerust contact met mij op zodat we een geheel vrijblijvende belafspraak kunnen inplannen.

Design

Nadat de huisstijl voor dit nieuwe merk gemaakt was, vertaalden ik deze naar een digitale identiteit. Binnen het interactieontwerp van de website legde ik extra nadruk op een goede doorstroming. Pagina’s eindigen niet abrupt, maar inspireren de bezoeker om meer content te ontdekken.

Het resultaat

Si Cooki is in korte tijd succesvol gelanceerd en levert nu doorlopend bestellingen aan zowel B2C als B2B klanten. Door gebruik van WordPress CMS is de webshop makkelijk in onderhoud en zijn producten simpel toe te voegen. In de volgende fase van dit merk heeft opschalen de focus,