Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Meer gratis bezoekers vanuit zoekmachines

Investeren in consequent en doorlopend meer websitebezoekers, dat klinkt verstandig nietwaar? Zoekmachine optimalisatie, ook wel SEO, is dit ten voeten uit. Sterker nog, je kunt die extra bezoekers bijna als gratis beschouwen! Dat komt omdat je SEO investering tot organisch verkeer vanuit Google en Bing leidt, waarbij je dus niet betaald voor een klik naar je website. Bij Maatwerk Online hebben we al veel prachtige resultaten behaald met onze SEO strategieën op maat. We kijken daarbij altijd naar jouw speelveld en sluiten hier vervolgens naadloos op aan. Zo ontmoeten we elkaar op het punt waar je nu staat en gaan we samen verder om nóg meer uit je website te halen!

De magie van SEO

Dat Google groot is hoeven we je waarschijnlijk niet meer uit te leggen, maar hoe groot dan precies? Daar zijn velen zich niet van bewust. Iedere seconde worden er enkele tienduizenden zoekopdrachten in Google opgegeven, waardoor er aan het einde van de dag enkele biljoenen resultatenpagina’s zijn weergegeven aan al die fervente zoekers. Daar liggen dus kansen!

Je kunt er op adverteren, maar je kunt ook zorgen dat je zo hoog mogelijk in de gratis resultaten komt te staan. Dit zijn de pagina’s die onder de advertenties worden weergegeven, uiteraard gerelateerd aan een specifieke zoekopdracht. Biedt jouw pagina precies datgene wat een bezoeker graag ziet? Dan is de kans op een conversie aanzienlijk.

De SEO pijlers

Met de onderstaande drie pijlers, onderdeel van iedere SEO strategie bij MHmarketing, zorgen we ervoor dat jouw pagina in die gevallen meteen in het oog springt!

01. Techniek

Een goede technische website ligt aan de basis om jouw website te laten ranken. Wij analyseren en adviseren over de techniek van jouw website.

02. Content

Relevante content is een onmisbare schakel binnen SEO. Dankzij een goed zoekwoordenonderzoek en het juist toepassen hiervan haal je online resultaat.

03. Autoriteit

Dankzij een goede linkbuilding strategie kan jouw website nog beter ranken in Google. Het draait hier om het bemachtigen van links van externe websites naar jouw website.

SEO in de Customer Journey

Om tot de juiste online marketingstrategie te komen maken wij gebruik van het See-Think-Do-Care-model. Zoekmachine optimalisatie kan namelijk over de hele Customer Journey een belangrijke rol spelen en we willen jouw doelgroep in de verschillende fases van de deze Journey  bereiken en benaderen.

Wanneer jouw potentiële doelgroep zich aan het oriënteren is via Google op basis van een ‘probleem’ komen ze in aanraking met jouw merk (See-fase).

De potentiële klant zit nu in de overwegingsfase (Think-fase) en zoekt naar informatie of inspiratie en verdiept zich meer in vergelijkbare producten of diensten.

Wanneer de klant, na het bekijken van jouw commerciële content, overtuigd is van jouw product of dienst maken zij de beslissing om over te gaan tot een aankoop (Do-fase).

Vervolgens is het aan jou om de klant aan je te blijven binden en te zorgen voor herhaal aankopen (Care-fase).

Het STDC-model is perfect te combineren met andere kanalen, zoals SEA, Display Advertising, CRO en Social Advertising om tot een ideale online marketing strategie te geraken.