Door op "Accepteer alle cookies" te klikken, ga je akkoord met het opslaan van cookies op jouw apparaat om de navigatie op de website te verbeteren, het gebruik van de site te analyseren en onze marketing te ondersteunen. Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie.
Branding

VUmc

Uitdgaging:
Ons team wel gevraagd door een regionaal ziekenhuis, om hen te helpen bij het creëren van een nieuw logo en styleguide. Het ziekenhuis had moeite met het presenteren van zichzelf als een professioneel en vertrouwd merk, terwijl het tegelijkertijd benaderbaar en vriendelijk was. Ze vroegen ons om een logo te creëren dat de waarden en missie van het ziekenhuis weerspiegelde en dat hen in staat zou stellen om een sterk en herkenbaar merk te creëren.


Aanpak:

Om de uitdaging aan te gaan van het creëren van een nieuw logo en styleguide voor het ziekenhuis, begonnen we met een uitgebreide research en analyse van het ziekenhuis. Hierbij keken we naar de doelgroep van het ziekenhuis, de concurrentie en de huidige merkidentiteit.

We begonnen met het identificeren van de belangrijkste waarden en missie van het ziekenhuis, zoals zorg en professionaliteit, en bedachten hoe we deze konden weergeven in het logo. Hierna hebben we een aantal concepten ontworpen, waarvan we er een aantal aan de klant hebben voorgelegd.

Na feedback van de klant hebben we het concept verder verfijnd en hebben we uiteindelijk een beeld gekozen dat de gezondheid en zorg symboliseert, een afbeelding van een hart met een groene kleur. De groene kleur straalt vertrouwen en vitaliteit uit. We kozen voor een professioneel lettertype, maar toch benaderbaar en vriendelijk, wat perfect past bij de missie van het ziekenhuis.

Naast het logo, hebben we ook een uitgebreide styleguide ontwikkeld die richtlijnen bevat voor de toepassing van het logo, kleuren, lettertypes en beeldtaal. Dit zorgt ervoor dat het merk van het ziekenhuis consistent wordt weergegeven in al hun communicatie-uitingen. We hebben een aantal verschillende ontwerpen aan de klant voorgelegd, en na feedback van de klant hebben we de styleguide verder verfijnd.

Na het ontwerpproces hebben we een presentatie gegeven aan de klant, waarin we het logo en de styleguide toelichtten en uitlegden hoe we tot het eindresultaat zijn gekomen. Hierna zijn we met de klant in overleg geweest om eventuele aanpassingen door te voeren.

De aanpak was gericht op een diepgaande analyse van de merkidentiteit van de klant, en het creëren van een sterk visueel symbool en een consistente styleguide, die aansluiten op de missie en waarden van het ziekenhuis. We hebben nauw samengewerkt met de klant om het beste resultaat te behalen.

cases

meer van ons werk

contact

drinken we samen een kop koffie?